Thursday, May 20, 2010

Filem Lagenda Budak Setan!~

guyz..
today nkcite psl filem lagenda budak setan(LBS)..
yg diadaptasi dr novel lagenda budak setan..
(xkn drnovel andai itu takdirnya(AIT) plak kn...
hope pasni adeplak filem adaptasi AIT..citenye superb!~)
Berbalik kpd LBS..
novel nie mmg sgt besh!~ touching...jadi sy mempunyai
high expectation terhdp muvi ni...h0pe s0 muvi ni worth dit0nton..
sbb be4 diz tgk cite melayu kt panggung..
sperti cite belukar,semerah cinta stilleto..
n bg pndpt sy,citenyeee buhsannn..
n sy mengire waktu nk abis jekkk,,,hu3
sowy yer if ade yg x puas ati,juz my own opinion..

ni adelah novelnyee...


ini plak sinopsis filemnye..

Kasyah bersama rakan sekumpulannya, Sapi, Man dan Cin Cai merupakan pelajar nakal yang sering membuat onar dan terkenal kerana sering dikenakan tindakan disiplin. Mereka juga melabelkan kumpulan mereka sebagai anti perempuan. Namun, sikap dan kenakalan Kasyah berubah dengan kemunculan pelajar baru, Ayu. Ayu telah benar – benar menambat hati dan perasaan Kasyah, membuat dia jatuh cinta. Ayu mencabar Kasyah untuk berubah dan sebagai syarat untuk dia menerima Kasyah. Episod baru hidup Kasyah pun bermula.

Tiba masanya Kasyah perlu melakukan tugasan kajian tesisnya ke pedalaman. Kasyah berpisah sementara dengan Ayu. Azmi yang pernah mengecewakan Ayu, kini muncul kembali menagih cinta dari Ayu. Azmi hampa bilamana Ayu menolak permintaannya itu. Melalui ibu Ayu, Mak Leha, Azmi merencanakan sesuatu untuk membolehkannya bernikah dengan Ayu. Melalui perancangan Azmi, Mak Leha berpura sakit jantung dan tidak boleh kerisauan. Ayu yang serba salah terpaksa menerima Azmi dalam hidupnya, kerana bimbangkan keadaan ibunya. Ayu berkahwin dengan Azmi. Kasyah kecewa. Kebahagian yang diharapkan tidak menjelma.

Azmi kembali kepada tabiat lamanya yang pemabuk, panas baran, kaki perempuan dan sering membelasah Ayu. Suatu malam, mereka berdua bergaduh besar. Ayu yang dipukul bertindak melarikan diri dengan kereta. Ketika memandu dalam keadaan trauma dan emosi, Ayu hilang kawalan lalu kemalangan. Ayu cedera parah. Mukanya hancur. Azmi menuntut maaf tapi Ayu sebaliknya menuntu cerai dan minta wajah yang baru. Episod baru hidup Ayu pun bermula. Ayu yang kini berwajah baru tampil sebagai Emilia. Ayu ingin memulakan hidup baru dan melupakan episod dukanya.

Ayu / Emilia, menubuhkan syarikat melalui wang simpanan dan pampas an dari Azmi. Melalui kawannya, Suzana, Kasyah dijejaki dan dipelawa untuk bekerja dengan syarikat Emilia. Kasyah yang pada mulanya tidak menyangka apa – apa, mula mengesyaki sesuatu setelah baru bekerja. Melalui Suzana juga Kasyah mengetahui segalanya tentang Ayu / Emilia. Hubungan mereka kembali bertaut. Azmi yang sakit hati cuba mengagalkan hubungan itu kembali. Azmi sekali lagi meminta bantuan Mak Leha untuk memujuk Ayu / Emilia. Semasa di rumah Emilia, Azmi telah memukul Emilia dihadapan Mak Leha sehingga milia terjatuh dan tidak sedarkan diri. Emilia cedera parah di kepala dan hilang ingatan. Berbagai cara dilakukan oleh Kasyah dan Mak Leha untuk memulihakn ingatan namun belum berhasil. Emilia yang senakin pulih, akhirnya mengahwini Kasyah. Kebahagian yang diharapkan Kasyah tidak kekal lama. Ayu / Emilia meninggal dunia ketika melahirkan anak

Lakonan: Farid Kamil, Lisa Surihani, Que Haidar, Raja Farah, Sheila Mambo
Pengarah : Sharad Sharan



cite nie akn ditayangkan pade 3jun 2010..
marilah kte p tgk ramai2 n then leh nilai sendiri camne..
mmm..x sabarnyeee nk p tgk muvie nie n my fav artis,miss FAZURA berlak0n!~ admire her!~ she is s0oo adorable!~heee

p/s: awk!~ dtg la nilai ag ekkkk...nk tgk cite nieeee...(bwat muke t0mey..hehe).....sy taw awk kn suke lisa surihani...heeee kte p tgk ek nti...hee

6 comments:

eida... said...

hehhe..movie nie pon aku excited nk tgk..suke movie adaptasi from novel..sbb sumenyer best..x saba nk tgu jun nie..hehhehe.

p/s : aku pun suke fazura...hehhe...

**luRv3AnN3** said...

tula..h0pe cite nie best!!!~ fazura cantikkn!~ suke la tgk de!!!~

Mr Rulez said...

citer yg dah lm tunggu..akhirnya di filemkan juga..mmg xcited sgt2..hehe

dah siap bOoking tiket awal2 ag..Over sgt2..haha

harap2 macam nOvel..mmg terbek..;)

Mimy Marizd said...

ak pun x sbrrrr! sbb ade lisa yg cun n farid yg ensem tuhhh! haha

**luRv3AnN3** said...

mr rulez: h0pe s0 cite nih besh!~ nti da tgk,bgth ek besh ke x..

mimie:heeee tula....tp ak x sba tgk fazura..hehe mesti time tgk tuh nti ak lebiy fav0ur kat fazura nye watk..katerina..hehe

eida... said...

dont jeles n..we all nk gi sama2 ni this weekend..aku n akram,mimy n ekey,fara n someone..maybe la..heheh..ko dok jauh sgt beb..hehehhe...jom arr join skali..

Related Posts with Thumbnails